Urząd Miasta Kielce
- Podstawowe dane
- Organizacja Urzędu Miasta
- Kierownictwo Urzędu
- Książka telefoniczna
- Biuro Prasowe i Rzecznik Prasowy
- Biuro Obsługi Interesantów
- Budżet
- Certyfikaty i nagrody Miasta
- Ogłoszenia
- Zamówienia Publiczne
- Uhonorowani przez Miasto
- Programy i akcje
- Współpraca z zagranicą
- Przejrzysta Polska
- Centrum Usług Miejskich w Kielcach
- Miejski Rzecznik Konsumentów
- Pomoc stypendialna
-
Rada Miasta
- Rekrutacja
Nabór do żłobków samorządowych
Zasady rekrutacji do Żłobków Samorządowych Miasta Kielce
Rekrutacja do Żłobków Samorządowych Miasta Kielce oraz Żłobka Zakładowego i Samorządowego „Uśmiech Malucha” prowadzonego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie odbywa się za pomocą systemu elektronicznego dostępnego na stronie https://nabor.edukielce.pl
1. Informację o żłobkach samorządowych można uzyskać na stronie internetowej http://www.bip.kielce.eu/zlobkirejestrywykazy.
2. System rekrutacji oparty jest o kryteria naboru określone w Ustawie z dn. 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz w statutach i regulaminach organizacyjnych żłobków.
Składanie wniosków o przyjęcie dziecka do żłobka odbywa się w systemie ciągłym – całorocznym, co oznacza, że wniosek można składać przez cały rok.
Rodzice dzieci znajdujących się na listach rezerwowych, nie składają kolejnego wniosku.
W trakcie rekrutacji można wybrać tylko jeden żłobek.
3. W momencie pojawienia się wolnego miejsca w danej grupie wiekowej w trakcie trwania roku szkolnego, dyrektor decyduje o przyjęciu dziecka z listy wniosków oczekujących w systemie.
4. Do żłobków przyjmowane są dzieci, które na dzień 1 września danego roku ukończą 20 tydzień życia.
5. Rodzic, chcący zapisać dziecko do żłobka, loguje się w systemie elektronicznym:
- wypełnia wniosek o przyjęcie dziecka do żłobka,
- wskazuje wybrany żłobek,
-
drukuje wypełniony wniosek, który wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów składa do wybranej placówki w celu zatwierdzenia.
Wniosek wypełniony tylko drogą elektroniczną, a niezłożony do żłobka w wyznaczonym terminie, nie bierze udziału w procesie rekrutacji. - podczas wypełniania wniosku drogą elektroniczną, system pozwoli na założenie konta rodzicowi/prawnemu opiekunowi w celu sprawdzania aktualnego stanu wniosku.
6. W przypadku braku dostępu do Internetu, na prośbę rodzica rejestracji wniosku może dokonać uprawniony pracownik żłobka w godzinach pracy administracji.
Harmonogram rekrutacji przewiduje następujące etapy:
Od 15 kwietnia do 28 kwietnia – Rodzice/Opiekunowie prawni dzieci uczęszczających do żłobka potwierdzają chęć kontynuacji opieki i edukacji żłobkowej w następnym roku poprzez złożenie pisemnego potwierdzenia na druku pobranym bezpośrednio w żłobku.
30 kwietnia – aktualizacja systemu rekrutacyjnego o dane zawierające zwolnione i nowe miejsca w żłobkach oraz aktualne grupy.
Od 20 maja do 28 maja – weryfikacja złożonych wniosków, wstrzymana możliwość składania i edytowania wniosków. W tym czasie wszystkie zarejestrowane wnioski będą uczestniczyły w kwalifikacji na miejsca dostępne od 1 września.
29 maja godz. 14:00 – ogłoszenie wyników rekrutacji, poprzez wywieszenie w placówkach list dzieci przyjętych i nie przyjętych oraz możliwość sprawdzenia w systemie statusu wniosku po zalogowaniu się na swoje konto.
Od 3 czerwca do 15 czerwca – Rodzice/Opiekunowie prawni dzieci przyjętych mają obowiązek potwierdzenia woli korzystania z opieki w żłobku poprzez złożenie pisemnego potwierdzenia na druku pobranym z systemu lub bezpośrednio w żłobku. Brak potwierdzenia w powyższym terminie skutkuje skreśleniem dziecka z listy przyjętych.
W całorocznym trybie rekrutacji rodzic zobowiązany jest, w ciągu 7 dni roboczych od daty zalogowania w systemie, dostarczyć do wybranej placówki dokumenty w formie papierowej.
Rodzice/Opiekunowie prawni dzieci umieszczonych na liście oczekujących zobowiązani są do potwierdzania chęci rekrutacji do żłobka w terminach:
- 15-30 września
- 2 - 16 listopad
- 1 - 15 luty
Potwierdzenia można dokonać osobiście poprzez złożenie pisemnego potwierdzenia (druk do pobrania z systemu lub bezpośrednio w żłobku) lub na adres email żłobka.
Brak potwierdzenia skutkuje skreśleniem z listy oczekujących.
7. Przyjęcie dziecka do żłobka uzależnione jest od:
- ilości uzyskanych punktów w procesie rekrutacji,
- ilości wolnych miejsc w konkretnym żłobku oraz w danej grupie wiekowej.
- kolejności zgłoszenia dziecka w systemie.
Pierwszeństwo w przyjęciu do żłobka mają dzieci rodziców pracujących, zamieszkałe na terenie Miasta Kielce.
Kryteria punktowe brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym:
- Dziecko obojga rodziców/opiekunów prawnych lub samotnie wychowujących, pracujących lub studiujących/uczących się w systemie dziennym - 20 pkt.
- Dziecko z rodziny wielodzietnej – 20 pkt.
- Dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności -20 pkt.
- Dziecko z rodzin zastępczych – 20 pkt.
- Dziecko samotnie wychowywane przez matkę/ojca/opiekuna prawnego – 10 pkt.
- Dziecko jednego lub obojga rodziców niepełnosprawnych w stopniu znacznym lub umiarkowanym, mających znaczne lub ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się – 5 pkt.
- Dzieci z rodzin, w których wychowywane są dzieci niepełnosprawne – 5 pkt
- Dziecko posiadające rodzeństwo aktualnie uczęszczające do danego żłobka – 3 pkt.
- Dziecko poddane obowiązkowym szczepieniom ochronnym określonym w Rozporządzeniu ministra w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych lub dziecko, u którego lekarskie badanie kwalifikacyjne daje podstawy do długotrwałego odroczenia obowiązkowego szczepienia ochronnego– 5pkt.
- Dziecko rodziców zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Kielcach – 30 pkt. (kryterium obowiązuje wyłącznie w rekrutacji do Żłobka Zakładowego i Samorządowego ,,Uśmiech Malucha”).
8. Dopuszcza się przyjęcie dziecka poza wszelką kolejnością w przypadku sytuacji losowej (m. in. na wniosek Sądu Rodzinnego czy MOPR-u ).
9. Dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności przyjmowane jest do żłobka w zależności od możliwości zapewnienia szczególnej opieki jakiej wymaga w swojej niesprawności.
10. Dzieci spoza terenu Kielc mogą być przyjmowane na wolne miejsca tylko w przypadku zaspokojenia potrzeb mieszkańców Miasta Kielce.
11. Rodzice /Opiekunowie prawni są zobowiązani udokumentować stan faktyczny podany we wniosku.
- Spełnianie kryteriów należy potwierdzić, dołączając do wniosku określone niżej dokumenty.
- W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oraz braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, dane kryterium nie zostanie uwzględnione.
- Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci.
- Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedziona, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
Dokumenty, które rodzice/opiekunowie prawni dołączają do wniosku:
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata.
- Orzeczenie o niepełnosprawności dziecka (kserokopia) lub rodzica, rodzeństwa
- Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu dziecka wspólnie z jego rodzicem.
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2016r. poz. 575, z późn.zm.)
- Oświadczenie o poddaniu dziecka obowiązkowym szczepieniom ochronnym.
- Potwierdzenie woli korzystania z opieki w żłobku.
Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: ,,Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Oświadczenie o samotnym wychowywaniu może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w ustawie z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci. (Dz. U. poz. 195 i 1579 ).
Dyrektor może zażądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez niego.