Urząd Miasta Kielce
- Podstawowe dane
- Organizacja Urzędu Miasta
- Kierownictwo Urzędu
- Zintegrowany System Zarządzania
- Książka telefoniczna
- Biuro prasowe
- Biuro Obsługi Interesanta
- Budżet
- Certyfikaty i nagrody Miasta
- Ogłoszenia
- Zamówienia Publiczne
- Uhonorowani przez Miasto
- Programy i akcje
- Współpraca z zagranicą
- Przejrzysta Polska
- Zakład Obsługi Urzędu Miasta Kielce
- Miejski Rzecznik Konsumentów
-
Rada Miasta
- Rekrutacja
Ogłoszenia
Ogłoszenie Prezydenta Miasta Kielce o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
Prezydenta Miasta Kielce
o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
Na podstawie art. 49 i art.61 §4 ustawy z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U.2013.267 ze zm.) w zw. z art. 12 ust. 4, ust. 4a, ust. 4f, ust. 5, art. 18 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 i art. 23 ustawy z dnia 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (j.t. Dz. U. 2013.687 ze zm.) oraz art.8 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami (j.t.Dz.U.2015.782 ze zm.) zawiadamiam, że zostało wszczęte z urzędu postępowania administracyjne dotyczące ustalenia odszkodowania za prawo własności nieruchomości, położonej w Kielcach obr. 0009 przy ul.Piekoszowskiej oznaczonej w ewidencji gruntów m. Kielce jako działka nr 1701/23 o pow. 0,0129 ha, która na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Kielce nr 8/2015 z dnia 30.09.2015r.. znak: AB-I.6740.2.8.2015.DK, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. „Skrzyżowanie ul. Piekoszowskiej z ul. Jagiellońską” stała się własnością Gminy Kielce, z dniem 05.11.2015r.
Zgodnie z art.12 ust.4 pkt 2 ustawy z dnia 10.04.2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego – z dniem w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna. Stosownie do art. 18 ust.1 tej ustawy wysokość odszkodowania ustala się wg stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz jej wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania. Na podstawie art. 12 ust. 4f w/w ustawy odszkodowanie za nieruchomości przysługuje dotychczasowemu właścicielowi nieruchomości, użytkownikowi wieczystemu oraz osobom, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.
Na podstawie art. 49 Kpa, zawiadomienie o czynnościach administracji publicznej przez obwieszczenia lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia, uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dni od daty publicznego ogłoszenia.
Wywieszono od dnia 03.12.2015r. do dnia 17.12.2015r.