Kontrast
Czcionka
English

ePUAP RSS BIP Jakość powietrza w Kielcach Komunikacja w jezyku migowym Free Hotspots Kielce ExpoCity Urzad Miasta Kielce Akcja Lato w Mieście Galerie zdjęć GEOPORTAL Inwestuj w Kielcach

winieta

Internetowa Telewizja Kielce

Kielce

świętokrzyskie travel

Wyszukiwarka

Subskrypcja

Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

Szlak niebieski

Szlak spacerowy - niebieski

0,0 km – Plac Artystów, Regionalne Centrum Informacji Turystycznej - ul. Sienkiewicza 29
0,2 km – Park Miejski
0,7 km – Skwer Szarych Szeregów, Aleja Sław, pomnik
1,9 km – Kadzielnia pomnik
2,8 km – Stadion lekkoatletyczny, Hala Legionów (ul. Leszka Drogosza)
3,3 km – ul. Szczepaniaka, park leśny
4,4 km – ul. Aleja na Stadion, stok narciarski, połączenie ze szlakiem spacerowym żółtym.

Szczegóły:
Do Kadzielni szlak niebieski prowadzi wraz ze znakami szlaku zielonego – tam też opis wędrówki.

W miejscu gdzie z prawej strony znajdują się kamienne schody opuszczamy szlak zielony idąc w prawo. Podchodzimy schodami do Pomnika Ofiar Katynia - "Kamiennego Kręgu Pamięci", od którego alejką w dół do drogi asfaltowej prowadzącej do sceny amfiteatru i pawilonu wejściowego do Podziemnej Trasy Turystycznej.
Przecinamy ją i alejką wzdłuż barierek nad urokliwym jeziorkiem, a następnie mając z lewej tereny rezerwatu Kadzielnia zaczynamy podchodzić po południowej stronie wyrobiska do Pomnika poświęconego bojownikom walczącym o wyzwolenie narodowe i społeczne. Od niego w dół do Alei Legionów przecinamy ulicę Marmurową i kierując się alejkami w prawo dochodzimy do stadionu lekkoatletycznego i Hali Legionów z trybunami na 3000 miejsc. Przechodząc między nimi wchodzimy w alejkę leśną obszaru zwanego „Stadionem”. (Nawiązuje on swą nazwą do wydarzeń z okresu międzywojennego. W 1928 roku wystąpiono z inicjatywą utworzenia Stadionu Dziesięciolecia Polski m.in. z takimi obiektami jak: skocznia narciarska, hipodrom, boiska sportowe, basen. Obiekty te, wraz z drogą dojazdową z miasta, zrealizowano do 1933 r. Po części służą one mieszkańcom do dziś).
Utrzymując kierunek przecinamy ul. W. Szczepaniaka i mijając park linowy, a z prawej plac zabaw dla dzieci, a następnie miejsce do grillowania z zadaszoną wiatą dochodzimy do ul. Aleja na Stadion, gdzie przy dolnej stacji wyciągu narciarskiego spotykamy znaki żółte szlaku spacerowego.

Budżet Obywatelski
Idea Kielce
Lato W Mieście 2017
Lato w Mieście 2017
Karta Dużej Rodziny
Wycinka drzew i krzewów
Program usuwania i unieszkodliwiania z terenu Miasta Kielce wyrobów zawierających azbest
Program usuwania azbestu

25-659 Kielce

ul. Szymanowskiego 6
25-361 Kielce

Bezpłatna infolinia: tel. 800 166 726    Biuro Obsługi Interesanta: tel. 800 166 726

Email:    ||      ||

Centrum Obsługi Inwestora (Investor Assistance Centre)

Email: +48 41 36 76 557, 41 36 76 571

Urząd Miasta Kielce posiada Certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania
spełniającego wymagania norm PN-EN ISO 9001:2009, PN-ISO/IEC 27001:2014-12 i Wymagań Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym